Hvad er det med den giraf...

Ni ud af ti personer bemærker ikke at giraffen har zebrastriber. En giraf er med andre ord en giraf, uanset hvordan indholdet er. Hvis omrids og form ligner en giraf - så er det en giraf!

Der skal altså stærke virkemidler til for at differenciere et produkt indenfor samme produktkategori - for at modtageren af dit budskab, overhovedet bemærker forskellene.

Det er her vi, som reklamebureau kommer ind i billedet.

Vi kan det der med budskaber. Vi ved, hvordan vi skal sammensætte en strategi, hvilke elementer der skal indgå, for at du kan differentiere dit produkt på markedet - så din modtager forstår det - og husker det...

Et mærke eller et brand er en samling af symboler, oplevelser og associationer, som positionerer og differentierer en vare, en service, en virksomhed, organisation, person eller et sted.

Hvis der er tale om et produkt, handler brandingen således om, at sikre, at målgruppen kan genkende det i forhold til konkurrenternes produkter...

wikipedia.org